Gezi Rehberi: Londra 2.Kısım

Alihan98ersoy
4 min readJul 20, 2024

--

Photo by David Monaghan on Unsplash

Merhabalar bu makalemde önceki Londra gezi rehberimin devamı olan Londra gezi rehberimin 2. kısmı ile devam ediyorum. Bu kısımda Gezilecek yerler, aktiviteler, yemekler ve benden size tavsiyelere yer veriyor olacağım. İyi okumalar.

Öncelikle karar vermeniz ve planlamanız gereken birkaç kısım var. Gezerken detaylı tüm tarihçesini öğrenerek mi gezmek istersiniz yoksa görmek için mi gezmek istersiniz?

  • Beraber turla ve yerel rehberle gezmek isterseniz: getyourguide.com’u kullanabilirsiniz.(Muhtemelen rehber ingilizce konuşacak)
  • Eğer bireysel gezmek isterseniz sesli rehber uygulamalarını kullanabilirsiniz. Piri gibi. Piri rehberlerin daha önceden kaydettiği ses kayıtlarının size sunulduğu bir uygulama ve Londra için Saffet Emre Tonguç gibi rehberlerinde turlarının olduğu bir uygulama. Türkçe seçeneği de mevcut.

Bu makalede sponsorluk yoktur sadece kişisel tavsiyeler vardır :)

Şehri turla veya sesli rehber ile gezmeli miyim kararını verdikten sonra planlamayı nasıl yapmalıyım? Ben Google haritaları kullanıyorum gitmek istediğim heryeri öncesinde kendi listeme kaydediyorum sonrasında haritayı açıp rota oluşturuyorum hergün için. Böylelikle birbirine yakın yerleri aynı gün gezerek hem vakit kazanıyor hemde çok fazla konum gezebiliyorum.

Photo by Nick Fewings on Unsplash

Gezilecek Yerler

Mutlaka gidin:

Daha vaktiniz kaldıysa neden olmasın:

Photo by emrecan arık on Unsplash

Harry Potter hayranları için bir iki tavsiye:

Diğer onlarca Harry Potter filmlerine ilham olmuş ve çekimlerde kullanılmış lokasyon için kendiniz araştırma yapabilirsiniz. Makaleyi çok uzatmak istemediğim için bu kısımı kısa tutuyorum ama eğer ilginiz var ise KESİNLİKLE Warner Bros stüdyoya gitmenizi tavsiye ediyorum.

Şimdi geldik benim için gerçekten önemli olan konuya, YEMEK :) Bu sefer listeyi çok uzun tutmayacağım çünkü Londra dünyanın birçok yerinden en güzel restaurantları bulabileceğiniz ve sayısız lezzet sunan bir şehir. Bu yüzden denediğim veya heves ettiğim mekanları listeye ekleyeceğim. Ama güzel bir araştırmayla daha birçok lezzet bulabilirsiniz.

Photo by Tetiana SHYSHKINA on Unsplash

Günlük Londra Dışına Geziler

  • Londra kadar Londranın çevresinde de gezebileceğiniz çok güzel yerler var. Bunlardan bazıları Oxford ve Cambridge üniversitesi, Windsor Kalesi, StoneHenge ve Bath gibi tarihi ve turistik yerler. Bunlara Makalenin başında tavsiye ettiğim getyourguide dan veya başka tur seçenekleri ile alabileceğiniz günlük turlar veya kendi başınıza otobüs veya tren ile gidebilir ve gezebilirsiniz. Değinmek istediğim bir konu şu ki İngilterede ulaşım maliyetli bir iş. Bu yüzden seyahatinizi önceden planlayarak ve rezervasyon ile en ucuz saatlere getirmeye çalışabilirsiniz. Özellikle treni. Benim tavsiyem eğer ilk seferiniz ise Londra dışına çıkmamanız ama Oxford’a birkaç kez gitmiş birisi olarak söylüyorum Londra dışında da keşfedilmeyi bekleyen cevherler var.

Makale uzadıkça uzadı ve neredeyse gezi rehberi kitabına dönüştü farkındayım :) ama birkaç ufak tavsiye ile sona doğru geliyorum.

Pratik bilgiler ve Tavsiyeler:

  • Londra havası itibari ile fazlası ile yağış alan bir şehir ben bugüne kadar fazla yağmurla sorun yaşamadım. Hep ufak yağmurlardı ama ben şanlıyım bence siz yine de tedbirli olun.
  • Bavul hazırlarken hangi mevsim olursa olsun ince bir mont ve şemsiye koymayı unutmayın ne olur ne olmaz.
  • Para birimi olarak İngiltere pound kullanıyor ve yanınıza nakit almanızda fayda var gitmeden. Özellikle lira ile alacaksanız Türkiyede daha iyi oranlar bulabilirsiniz.
  • Tabi İngilterede kartda kullanabilirsiniz. Kart konusunda sorun yaşamadım.
  • Peki İnternet? Nasıl hikaye atıcaz önemli bir konu. Ben yurtdışına çıkarken Telefonun sim’ini kapatıp satın aldığım E-sim’i kullanıyorum. Eğer telefonunuz E-sim’e uygunsa uygulama mağazanızdan E-sim uygulaması indirip kullanabilirsiniz.
  • Benim telefonum birden fazla sim kartı aynı anda destekliyor ve ben bu sayede telefonumun çağrı ve sms alma özelliğini için kendi sim kartımı mobil ağa için ise aldığım E-sim i kullanıyorum. Kullandığım operatorden yurt dışı kullanımı kapatıyorum. Peki yurt dışı kullanım kapalı olmasına rağmen neden çağrı ve sms için sim kartımı kullanıyorum zaten çalışmıyacak. Telefonun Wİ-Fİ call özelliği var. Bu sayede telefonum Wi-Fi a bağlı iken sms ve çağrı geliyor. Eğer çok zorunlu durumda kalırsanız mesela bankadan sms gelmesi gerekirse falan diye aklınızda bulunsun.
  • Tabi eğer sürekli telefonu çalan veya önemli smsler alan biri iseniz operatörünüzün yurtdışı kullanım için sunduğu seçenekleri gitmeden incelemenizde fayda var.
  • İngiltere güvenli bir ülke ama birçok metropolitan gibi Londrada da dikkatli olun. Dünyanın birçok şehrine göre daha güvenli ve çok tedirgin olmayın ama yinede çantanıza, telefonunuza ve ceplerinize dikkat edin.

Eğer vize sorununuz var ise tavsiyem öncesinde schengen almanız ve Schengen bölgesini gezmeniz ve hatta Schengen almakta da zorlanıyor iseniz Schengen başvurusu yapmadan kapıda vize veya vizesiz seyahat sunan ülkelere gitmeniz ve bu sayede vize başvurusuna boş passaport vermek yerine damgalı passaport verebilirsiniz. Dubai olabilir, Vizesiz balkan ülkeleri olabilir. Tabi vize alma sürecinde vize danışmanlığı hizmeti veren şirketler veya kişiler ile de çalışabilirsiniz.

Photo by Benjamin Davies on Unsplash

Makalenin sonuna geldik:) Londra için 2 makale yazarak sizlere bir sonraki Londra seyahatinize yardımcı olmak istedim. Londra özellikle benim keyifle gitmeyi sevdiğim bir şehir. Hem kafayı dağıtmak için hemde yapabileceğiniz, gezebileceğiniz ve yiyebileceğiniz onlarca hatta yüzlerce seçenek ile canınızın sıkılmayacağı bir şehir.

Eğer yurtdışına gitmek istiyor ve bir sonraki durağınızı seçemiyorsanız Londra neden olmasın. Yada belki Londra zaten gitmiş ve tekrar gitsem mi diye düşünüyorsanız inanıyorum ki bu iki makale ile sizlere farklı seçenekler sunabilmişimdir.

Eğer unuttuğum atladığım veya tavsiye olarak bana verebileceğiniz mekan, aktivite veya tavsiye var ise yorumlarda yazarsanız sevinirim. Şimdiden iyi sorunsuz seyahatler.

--

--